/Files/images/_012/logoped-sovet-dety.jpg

Вправи та ігри для попередження (подолання) дисграфії(порушення письма)

Причиною виникнення дисграфії можуть стати соціально-психологічні фактори, один з яких – брак спілкування. Тому, залучаючи відповідні ігрові форми, можна ефективно та невимушено розвивати мовлення та усунути психологічні причини дисграфії.

Вправа «Коректурна правка»

Це дуже просте завдання, його сенс полягає в наступному: дитина щодня по 5-6 хвилин працює над задачею – викреслює у запропонованому фрагменті тексту певні букви. Доцільно, щоб шрифт був великим, причому спочатку варто обирати по 1 букві, а потім поступово ускладнюючи, обирати по 2 та більше букв.

Для ефективності вправи перехід на наступний рівень складності має відбуватися не раніше, як за 5-6 днів.

Вправа «Опиши картинку»

Запропонуйте дитині описати зображення кількома фразами. Причому головна умова – кожне наступне речення має збільшуватись на 1 слово у порівнянні з попереднім, повторюючи попередній фрагмент.

Приклад завдання:Діти грають

____ _____ на ________ (діти грають на вулиці)

____ _____ на____ з____ (діти грають на вулиці з м’ячем)

_____ _____ на ___ з ____у ____ (діти грають на вулиці з м’ячем у футбол)

Вправа «Пишемо вголос»

Сенс завдання полягає в тому, що дитина все, що пише, промовляє вголос. При цьому читати вголос треба так, щоб кожна буква була промовлена виразно і голосно. Для дисграфіків досить складне завдання дописати слово до кінця, тому обов’язково потрібно промовляти слова максимально чітко.

Вправа «Пропущені літери»

Ця вправа розвиває уважність і навички письма у дитини. Для її виконання необхідно на основі готового фрагменту скласти новий текст, де пропущені букви. Завдання школяра – заповнити пропуски відповідними літерами.

Приклад тексту:

Яка красива наша місцевість. Біля школи росте великий парк. Тут багато дубів, кленів , тополь. Є також веселі берізки, зелені туї і ялинки. Щороку восени і навесні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам’ятника « Невідомому солдату» великий квітник. Влітку там ростуть троянди, айстри, тюльпани, півонії. Швидко перелітають з квітки на квітку бджоли. Вони п’ють солодкий сік.

Приклад завдання:

Яка крас_ва наша міс_евість. Біля шк_ли росте велики_ парк. Тут ба_ато дубів, кле_ів , т_поль. Є також ве_елі берізки, зел_ні туї і ялинки. Щороку восени і нав_сні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам’ят_ика « Невід_мому солдату» ве_икий квітник. Влітку т_м ростуть троянди, а_стри, тю_ьпани, пів_нії. Швидко пе_елітають з квітки на квітку б_жоли. Вони п’ють соло_кий сік.

Гра «Допитливий»

Пояснити принцип гри дитині, назвати звук, з якого будуть починатися слова у реченні.

Після цього озвучуємо питання та кидаємо м’яча дитині. Дитина має спіймати м’яча та відповісти так, щоб всі відповіді починатися з узгодженої літери.

Приклад:

Гра «Будь уважним»

Метою цієї гри є навчитись визначати кількість звуків у слові. Ви кидаєте м’яча, вимовляєте слово. Дитина, впіймавши м’яча, визначає кількість звуків у слові.

На початковому етапі доцільно називати слова, які складаються не більше як з 4 звуків, поступово ускладнюючи завдання. Такий формат навчання дозволяє у захопливій формі напрацювати навичку зіставлення букв і звуків.

Гра «Я знаю п’ять слів»

Грарозвиватиме координацію рухів, напрацює навичку підбору слів, що починаються на певну літеру. Дитина називає по черзі п’ять слів на певну букву (чи з чергуванням) та одночасно з промовлянням слова, підбиваючи м’яч руками.

Приклад:

Дисграфія – не вирок! Проблема розладу письмового мовлення може бути повністю усунена при систематичній корекційній роботі. Головне, вчасно звернути увагу та не дозволити цьому розладу стати проблемою всього життя!

Дякую, успіхів!!!

Кiлькiсть переглядiв: 180

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.