•Перехід учнів із початкової школи до середньої справедливо вважається кризовим періодом.
•Учням , які звикли до певних порядків початкової школи, потрібен час, щоб пристосуватися до нового темпу і стилю життя.
•Багаторічні спостереження педагогів та шкільних психологів свідчать про те , що цей етап неминуче пов'язаний зі зниженням успішності, хоча б тимчасовим.
•Упродовж одного – трьох місяців триває процес адаптації.
•У цей період відбуваються зміни у психіці дитини, трансформуються установлені життєві поняття, розвивається теоретичне мислення, пам'ять і сприйняття стають осмисленими.
•Якщо в початковій школі діти тільки ознайомлювалися з навчальною діяльністю, то в середній – опановують основи самостійних форм роботи, активніше розвивають пізнавальну інтелектуальну сферу.
Деякі проблеми
•Багато нових вчителів.
•Незвичний розклад.
•Багато нових кабінетів.
•Новий класний керівник.
•Проблеми з старшокласниками.
•Високий темп роботи.
•Великий об'єм робіт в класі та збільшений об'єм домашнього завдання.
•Різні, інколи суперечливі, вимоги педагогів.
•Послаблений або зовсім відсутній контроль.
•Необхідність на кожному уроці прилаштовуватися до своєрідних особливостей темпу, особливостей мови різних вчителів.
•Несамостійність в роботі з текстами.
•Низький рівень розвитку мови.
•Слабкий розвиток навиків самостійної роботи.
•Особливості підліткового віку.
Коментарi